In het seizoen - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Inge Hendrikx - WaarBenJij.nu In het seizoen - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van Inge Hendrikx - WaarBenJij.nu

In het seizoen

Blijf op de hoogte en volg Inge Hendrikx

03 Februari 2013 | Verenigde Staten, Tucson

Pff waar al ik eens beginnen. Ten eerste sorry dat ik zolang niks heb geschreven maar ik heb een hele drukke tijd gehad. Onze eerste paar weken college tennis zijn geweest. Ik zal vanaf het begin af aan vertellen.

De eerste competitie dag speelde we tegen tegen Northern Arizona. Iedereen in het team was een beetje zenuwachtig omdat het toch onze eerste wedstrijd van het seizoen was, maar Shayne en ik waren extra zenuwachtig omdat het onze eerste wedstrijd was. Gelukkig startte we af met de dubbels. Het systeem is zo dat we beginnen met 2 dubbels. Als je 2 van de 3 wint krijg je 1 punt. Daarna worden er 6 singels gespeeld en uiteindelijk worden er dan dus 7 punten verdeeld. Winnen is winnen, dus het maakt niet uit of je met 4-3 wint of 7-0..

Die avond hadden en een reunie van alle oud tennissers die op onze school hebben gezeten. Het was een hele leuke gezellige avond en mooi op te zien hoeveel liefde iedereen nog heeft voor Arizona.

Voordat onze eerste wedstrijd starten gingen we de avond van te voren met het team uiteten, om een teamgevoel te krijgen wat erg gezellig was! De eerste week speelde ik de eerste dubbel en de zesde singel. Ik speelde beide niet goed, ik was heel erg zenuwachtig en dit werkte door in mijn spel. Ik verloor de dubbel samen met Kim maar gelukkig won ik mijn singel wel. We wonnen die dag in totaal met 6-1!

De tweede dag speelde we tegen US Davis. We wonnen in totaal weer met 6-1. Ik speelde weer de eerste dubbel en de 6e singel. Nu weer speelde ik de dubbel niet geweldig, maar we wonnen heb gelukkig wel. Mijn singel was beter dan de dag ervoor, ik speelde lekkerder, maar het meisje was erg vast en ik maakte dus de meeste fouten. Ik verloor mijn singel, met een raar gevoel. Ik was blij dat ik vrijer had gespeeld, maar van de andere kant baalde ik wel dat ik verloren had, want ik maakte mijn eigen fouten, dus ik had alles in de hand.

Die zondag waren Lace, Laura, Shayne, Mike en ik naar Mount Lemon gegaan. Dit is een gebergte dicht bij onze campus waar sneeuw ligt. We hadden een sleetje meegenomen. Het was een leuke gezellig dag, met als afsluiter een lekker warme chocomel met slagroom en een koekje in het restaurantje daar.

De tweede week was mijn eerste keer reizen! Het was echt heel erg gezellig met het team. We vlogen naar texas toe, wat leuk was om te zien. Ik zat samen met Kim op een luxe hotelkamer. We hadden zeker niet te klagen, met ieder een eigen kamer, een kingside bed, een keuken en in totaal 3 tv's. Mijn coach had me uit de line-up gehaald omdat ik gewoon niet goed genoeg speelde, ik baalde ervan maar ik moest er natuurlijk mee leven.
Kim en ik speelde wel weer de eerste dubbel. We speelde weer niet geweldig. Ik ben een beetje aan mezelf gaan twijfelen ik wilde het te goed doen voor iedereen en dat ging tekosten van mijn eigen spel en plezier. We verloren de dubbel in 8-7 (11-9 in de tiebreak). We baalde echt want we waren dicht bij, maar van de andere kant de manier waarop we speelde had ik persoonlijk ook niet verdiend om te winnen. Ik speelde een 7e singel om toch nog wedstrijd ritme op te doen. Dit telde niet meer voor de uiteindelijke score, maar toch vond ik het fijn. Ik speelde vrijer en ik had voor mezelf een doel gesteld en dat was iedere bal te slaan, en geen twijfels meer te hebben. Ik won de singel met 6-2 7-5 waar ik blij mee was.

De dag erna speelde we tegen Texas A&M. Dit was een hele moeilijke wedstrijd want hun staan 13e geranked en wij staan 28ste geranked. Ik speelde weer 1ste dubbel met Kim. Deze dubbel heb ik lekkerder gespeeld. Ik speelde agressiever en ging beter voor mijn slagen. We verloren de dubbel alleen wel met 8-4, maar toch was ik ok met hoe ik mijn wedstrijd gespeeld had. Ik mocht nog steeds geen singel spelen ik ik speelde weer een 7e singel. Ik speelde tegen een goed meisje, maar ik speelde zelf niet slecht. Ik verloor 6-1 6-4, maar ik voelde dat ik steeds beter begon te spelen. We verloren in totaal met 4-0 en toen werden de wedstrijden gestopt omdat we al verloren hadden. Het was een team die heel goed was maar vooral ook heel veel vechtlust had en ons niks cadeau gaven. Ik denk dat ik veel geleerd heb van deze wedstrijden, omdat ik zelf vaak cadeautje weggeef.
Na de wedstrijden gingen we weer terug naar huis. Die week had ik met mijn coach, assistent coach en Kim een gesprek gehad over onze dubbel en over mij persoonlijk. Ik stond namelijk veel te zenuwachtig op de baan en dit hielp Kim ook zeker niet mee, want ik heel erg vond.
Na een goed gesprek te hebben gehad, was ik met volle moed de volgende week in gegaan. Ik was blij dat we dit gesprek hebben gehad, zodat ik wist hoe hun over mij dachten en dat hun wisten hoe ik me voelde. Ik had al doel mee gekregen om positief en met plezier op de vaan te staan. Het lijkt gemakkelijk, maar voor mij was dat de afgelopen weken toch best lastig.

De donderdag was mijn 18e verjaardag! In het begin vond ik het jammer dat ik het niet lekker thuis met mijn familie, vriendje en vrienden kon vieren, maar ik heb een leuke verjaardag gehad! We gingen met het team uiteten, omdat het een dag voor de wedstrijd was en ik kreeg van mijn coach nog een lekker toetje.
De dag erna speelde we tegen Sacramento State. Ik ging met volle moet en vooral ook plezier de baan op. Kim en ik wonnen met 8-6 onze dubbel. Het was beter en ik voelde me ook veel lekkerder. Voor mijn vertrouwen was het ook wel even lekker om weer een wedstrijdje te winnen. Het was nog steeds niet geweldig, maar ik bekeek het positief. Ik mocht weer niet singelen ik speelde weer een 7e singel. Ik won deze singel overtuigend met 6-1 6-3 waar ik erg blij mee was. Ik speelde aanvallend en als een volwassen 18e jarige. Grapje haha! Maar het was inderdaad goed tennis. Ik totaal wonnen we ook met 7-0!

Die avond gingen we met het team, zonder de coachen naar Cheese cake factory om mijn verjaardag echt te vieren. Het was een gezellig avondje en ik heb mezelf lekker op een biefstukje getrakteerd.
Vandaag hebben we tegen Texas Tech gespeeld. Kim en ik verloren onze dubbel in een tiebreak (8-7). Het was een goeie wedstrijd, maar de kansen pakte we jammer genoeg niet. Het dubbel punt ging naar Texas Tech toe. Ik speelde weer geen singel en jammer genoeg ook geen 7e singel omdat hun maar 6 meisjes hadden die konden spelen. Ik heb natuurlijk wel de andere wedstrijden gekeken, en het was mooi om mijn team te zien vechten. Jammer genoeg verloren we net met 4-3.

Donderdag vliegen we naar San Diego toe om daar weer aan de bak te gaan. Onze nummer 5 en 6 hadden niet geweldig gespeeld, dus waarschijnlijk mag ik deze week wel enkelen! Natuurlijk vind ik het erg voor hun, maar ik ga zeker van mijn enkelen genieten en er alles aan doen om te winnen!

Ik houd jullie op de hoogte en ik zal proberen nu niet zolang te wachten met mijn volgende reisverslag.



  • 15 Februari 2013 - 15:36

    Dirk De Vroome:

    Hoi Inge, leuk om je verslag te lezen. op welk niveau speel je, dan kunnen we jou en je team volgen via de ITA lijst. groetjes, Dirk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Tucson

College tennis

4 jaar college tennis in Tucson, amerika.

Recente Reisverslagen:

12 September 2013

Sophomore year.

22 Maart 2013

Drukdrukdruk

03 Februari 2013

In het seizoen

13 Januari 2013

winterbreak!

01 December 2012

Thanksgiving
Inge Hendrikx

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 645
Totaal aantal bezoekers 19031

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2012 - 30 Mei 2016

College tennis

Landen bezocht: